سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ما باید حقیقت اسلام و فلسفه احکام آن را برای مردم دنیا بیان کنیم

  دیدن این صحنه از هزار منبر و 10 هزار کتاب ارزشش بیشتر بود 

آیت‌الله‌ جنتی در نماز جمعه تهران

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه باید اخبار پیگیری پرونده اختلاس به موقع به مردم اطلاع رسانی شود، گفت: پرونده را به دست قاضی‌ای بسپارید که نتوانند بر او نفوذ کنند، زیرا این خطر وجود دارد.

فارس:آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران  در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه در ابتدا با تبریک میلاد حضرت معصومه(س)ایشان را منشأ خیر و برکات فراوان خواند و اظهار داشت: "وجود مقدس حضرت معصومه (س) در قم برکات بی‌شماری دارد"، امروز پیام حوزه در کنار مرقد حضرت معصومه(س) به اقصی‌نقاط دنیا منتشر می‌شود و در بسیاری از کشورهای دور و نزدیک، عمامه به سری از قم برخاسته که پیام اسلام را به گوش جهانیان می‌رساند.

وی سپس به سالگرد هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این هفته صدا و سیما و نیروهای مسلح عملکرد تبلیغی خوبی داشتند. ما باید قدردان رزمندگان و ایثارگری‌های آنها در دفاع مقدس باشیم.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: دوران دفاع مقدس نعمات بی‌شمار زیادی را به ما ارزانی کرده است، دفاع مقدس باعث اقتدار و عزت نظام اسلامی شد و
دشمن برای همیشه هوس تجاوز به کشور اسلامی‌مان از سر بیرون کند.

آیت الله جنتی ادامه داد:
امروز همه دستاوردهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ما به برکت دفاع مقدس است.

جنتی  گفت:
اگر در این دفاع شکست خورده بودیم و این مملکت اشغال شده بود و نیروهای مسلح سرنگون می‌شدند موجب خجالت برای ما بود و می‌گفتند شما به اسم اسلام وارد جنگ شدید و شکست خوردید و زبان دشمن دراز می‌شد.
وی با بیان اینکه انسان ارزش بالایی دارد، خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس انسان‌سازی انجام شد و روح معنوی که در دفاع مقدس ایجاد شد هنوز در حال انسان سازی و ساختن نیروهای بسیجی در کشور است.


خطیب جمعه تهران تاکید کرد: آنچه از همه بالاتر و با ارزش‌تر بود مسایل معنوی بود. آب و خاک، مسایل مادی و اداره کشور ارزش دارد اما انسان ارزشش والاتر از آنهاست. در جنگ انسان‌سازی شد و روح شهادت ایثار زنده شد روحی که بیش از هزار سال مرده بود و جز حرف و نامی از آن چیز دیگری بر زبان نبود.

جنتی ادامه داد: این روح معنوی کار خود را کرد و هنوز بسیجیان و حزب‌اللهی‌ها را می‌سازد.
امام جمعه موقت تهران به ملاقات مقام معظم رهبری با جانبازان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این صحنه به اندازه هزاران منبر و ‌10 هزار کتاب ارزش دارد و آموزنده است؛ ما در مقابل ایثارگری رزمندگان و جانبازان در پیشگاه امام زمان(عچ) خجالت می‌کشیم که هنوز برای اسلام و انقلاب کاری نکرده‌ایم. وی همچنین سالروز شهادت شهیدان نامجو، جهان‌آرا، فلاحیان در سانحه هوایی را نیز تسلیت گفت.

آیت‌الله حنتی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران برای همه ما پیام دارند، اظهار داشت: شهدا نسبت به کسانی که حجاب خود را رعایت نمی‌کنند و نسبت به دنیاطلبان، اساتیددانشگاه و روحانیون پیام دارند، آنها از ما سوال می‌کنند که ما برای اسلام جان خود را فدا کردیم و شما چه کرده‌اید؟


وی با اشاره به ملاقات مقام معظم رهبری با جانبازان گفت: دیدن این صحنه از هزار منبر و 10 هزار کتاب ارزشش بیشتر بود وقتی انسان اینها را با این وضعیت می‌بیند نمی‌تواند خودش را کنترل کرده و اشکش نریزد. آدم از خودش خجالت می‌کشد من از خودم خجالت کشیدم که ما چه کردیم؟ اینها هرچه داشتند دادند اما ما چه کردیم؟ در آخرت جوابی جز خجالت نداریم. وی تاکید کرد: عده‌ای باید به شهدا و جانبازان و در مقابل فداکاری‌هایشان جواب دهند؛‌ چون روز قیامتی وجود دارد و به کسانی که به مردم، اموال عمومی و نظام خیانت می‌کنند هشدار می‌دهم که روز قیامت وجود دارد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه فداکاری‌ها و جانبازی شهدا و جانبازان برای ما پیام دارد گفت: این اقدامات برای دختر دانشجویی که حرمت خود را حفظ نمی‌کند و با حجاب غیراسلامی در دانشگاه و خیابان می‌رود پیام دارد. برای خانم‌هایی که در خیابان رژه می‌روند و رعایت حجاب را نمی‌کند پیام دارد. برای ?نها که مشکل مالی دارند و دین‌شان را به دنیا می‌فروشند و از بیت‌المال برای دنیای خود هزینه می‌کنند و اموال عمومی را از بین می‌برند، برای معلمان، برای استادان و حوزه علمیه پیام دارند که شما برای اسلام چه می‌خواهید انجام دهید ما تا این جا پیش رفتیم و اسلام را به دست شما سپردیم. حال آیا ما جوابی داریم بدهیم. باید روی اینها فکر کنیم.
وی با تمجید از فعالیت کاروان‌های راهیان نور گفت: این سفرها پربرکت است و باید ادامه دار باشد، چرا که باعث تحول در روح و رفتار جوانان می‌شود.

وی به حرکت راهیان نور و تاثیر معنوی آن اشاره کرد و گفت: وقتی راهیان نور حرکت می‌کند صحنه برای جوانان آموزنده است. دختر بی‌چادر آنجا چادری می‌شود. چیزهایی که در موبایلش است و نامطلوب است پاک می‌کند. آنجا توبه می‌کنند اشک می‌ریزند باید روی اینها کار شود.

 امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود به آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و در این باره گفت: انسان‌ها در بدو تولد ذاتا پاک هستند، ولی بر اثر برخورد با دیگران و بزرگترها که برخی از آنها منحرفند، آلوده می‌شوند؛ بنابراین در مدارس و دانشگاه، معلم و استاد وظیفه سنگینی دارند، این فرزندان امانت خدا هستند که باید در جهت تربیت و پرورش آنها تلاش کرد.

آیت‌الله جنتی همچنین متذکر شد: در 2 سال خدمت سربازی می‌توان روی جوان کار کرد و آن را نمازخوان کرد و اصلاح کرد، این دوران فرصت خوبی است که این جوانان تربیت شوند.

امام جمعه موقت تهران به آغاز سال تحصیلی و شیوه تربیت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: خدا انسان را با دل پاک خلق می‌کند اما چطور می‌شود که نجس می‌شود؟ طبع انسان دروغ‌گو، خیانتکار و دزد نیست اما آیا جز این است که بزرگان چنین می‌کنند. گناهان به دست کیست؟

وی خطاب به اساتید و معلمان گفت: معلمان و استادان وظیفه سنگینی دارند. دانش‌آموزان و دانشجویان امانت سنگینی هستند آنها با باید حفظ کنید و سالم نگه‌داری. سعی کنید تربیت کنید و پاکشان کنید. اگر این قدرت را ندارید مراقب باشید آنها را خرا‌ب‌تر نکنید که از مدرسه و دانشگاه آلودگی کسب نکند. طوری نباشد که دختری که در مدرسه چادر داشته در دانشگاه چادرش را بردارد چرا به فکر این مسایل نیستید.

وی در بخش بعدی سخنان خود به پرونده اختلاس اخیر نیز اشاره کرد و با بیان اینکه باید در این فضا مراقب باشیم دینمان را از دست ندهیم و بی‌گناهی را متهم نکنیم، متذکر شد: هرچند تحقیقات در قوه قضاییه در خصوص این پرونده ادامه دارد ولی باید توجه کرد که، چطور شد این فساد به وجود آمد؟ سیستم بانکی ما چه مشکلی دارد که توانستند در چند بانک اختلاس کنند؟‌ سیستم نظارت بانکی ما دچار ضعف است، چرا قانون و مقررات بانکی رعایت نشد؟ تا آنجا که مسلم است رشوه‌های فراوان داده شده است؛ چرا زود کشف نشده است؟ برای حل این نقص‌ها باید مسئولان فکر باشند.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: باید مراقب باشیم بی‌گناهان متهم و بی‌مورد دستگیر نشوند، جلوی خطر شایعه‌سازی گرفته شود، همچنین نباید مجرمی در این پرونده تبرئه شود.

آیت‌الله جنتی خطاب به آیت الله لاریجانی، درخواست کرد: پرونده را به دست قاضی‌ای بسپارند که ‌95 درصد مطمئن باشد، چون کسی که توانسته ‌2 میلیارد رشوه بدهد باز می‌تواند رشوه بدهد و این خطرناک است. پرونده را به دست قاضی بسپارید که نتوانند بر او نفوذ کنند، زیرا این خطر وجود دارد. باید مراقب باشید قاضی عادل و مورد قبول مردم و دستگاه قضا مسئول پرونده شود.

وی افزود: بسیاری در این فضا حرف‌های نسنجیده می‌زنند، لذا باید آبروی افراد حفظ شود و بی‌جهت آبروی افراد بی‌گناه خدشه‌دار نشود.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: دستگاه قضا باید کاری کنند که این آخرین تخلف باشد. در این پرونده قاطعیت لازم است، لذا باید اطلاع رسانی به موقع به مردم داده شود.

جنتی افزود: اینها مسایلی است که روز قیامت باید جواب دهیم من هشدار می‌دهم به عده‌ای که به مردم، اموال عمومی و نظام خیانت می‌کنند. شما حساب فردای خود را کنید. روز قیامت و قبری هم وجود دارد. ما هم فردا باید جواب دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به جانبازان گفت: ای جانباز عزیز شما دلت خوش باشد اگر به این روزگار افتاده‌ای و باید صبر طاقت‌فرسا از خودت نشان دهی بیداری اسلامی از برکات جانبازی شماست. دیکتاتورها می‌روند و عدالت خواهان پیروز می‌شوند.

وی درخصوص کشتار بحرین نیز گفت: خدا لعنت کند کسانی که در داخل و خارج بحرین به جنگ یک عده انسان بی‌پناه آمده‌اند. 
 

به گزارش فارس، آیت الله جنتی در خطبه اول نماز جمعه با تشریح برخی ابعاد اخلاق جنگ در اسلام گفت: جنگ در اسلام برای انتقام نیست بلکه برای خدا و انتقال پیام خداست.

وی افزود: زمانی که بشر از انبیاء و دین بریده شد بدبخت شد و امروز دچار بحران شده است که نه دنیا دارد ونه آخرت، نه امنیت دارد و نه آرامش.

آیت‌الله جنتی در خاتمه به تبلیغات علیه اسلام و پیامبر عظیم الشأن اسلام اشاره کرد و گفت: دشمن سعی دارد دنیا را به انحراف بکشاند، بنابراین ما باید حقیقت اسلام و فلسفه احکام آن را برای مردم دنیا بیان کنیم که در این صورت مردم حق را می‌پذیرند.